ПОЛОЖЕННЯ

Про шкільні предметні методичні комісії (об'єднання) педагогічних працівників

 

1. Загальні положення

1.1.Методична комісія (об'єднання) вчителів-предметників школи (ШМО) — це структурний підрозділ науково-методичної служби школи.

1.2.ШМО створюється за наявності не менше трьох учителів, які викладають один навчальний предмет. Можливе створення цик­лових предметних ШМО гуманітарного, суспільно-гуманітарного, фізико-математичного, природничо-наукового, технологічного, ху­дожньо-естетичного, фізкультурно-оздоровчого профілів.

1.3.Керівництво роботою ШМО здійснює голова, який призна­чається наказом по школі, а за його відсутності — секретар ШМО.

ШМО веде необхідну ділову документацію. Наприкінці навчального року матеріали роботи шкільного методичного об'єднан­ня узагальнюються у вигляді звітів.

1.5.   Засідання (ШМО) проводяться 4-5 разів упродовж навчального року:

•  Організаційне засідання, вивчення нормативної бази. (Вересень)

Методична тема, вивчення методичних рекомендацій усіх рівнів. (Жовтень)

•      Методична тема, аналіз участі в І і II етапах олімпіад, звіти про курсову перепідготовку, за календарний рік. (Грудень)

•      Творчі звіти вчителів, які атестуються. (Лютий)

1.6.  Загальний контроль за роботою ШМО здійснює заступник директора з НВР, який контролює окремий предмет або цикл предметів.

1.7.Уся діяльність ШМО здійснюється на основі педагогічного аналізу, планування роботи як на поточний період, так і на перспек­тиву згідно з програмою розвитку школи та цим Положенням і пе­редбачає багатопланову та різноманітну за змістом і формами ро­боту з метою забезпечення безперервного зростання професійного рівня вчителів і реалізації науково-методичної проблеми школи.

1.8.Зміст роботи ШМО має переважно інформаційно-консуль­тативне, психолого-педагогічне, методичне, фахове спрямування.

1.9. У своїй роботі методичні комісії (об'єднання) підзвітні методичній і педагогічній раді школи.

2.      Діяльність  методичного об'єднання спрямовується на виконання таких завдань:

2.1.Вдосконалення науково-теоретичної, психолого-педагогічної, загально-дидактичної, методичної і фахової підготовки членів мето­дичного об'єднання з метою надання якісної базової і повної за­гальної середньої освіти.

2.2.Здійснення інформаційно-нормативного, методичного, пси­хологічного забезпечення вчителів.

2.3.Вивчення, впровадження перспективного педагогічного досвіду. Узагальнення та обмін досвідом успішної педагогічної діяльності.

2.4. Створення умов для професійного зростання, самоосвіти, дослідницької і творчої діяльності вчителів. Здійснення керівництва творчою діяльністю педагогів.

2.5.Забезпечення засвоєння і впровадження найбільш ефективних технологій, методик і технік навчання та виховання школярів.

2.6.Конкретне відбиття загально-дидактичних, загальнопедагогічних, психологічних положень стосовно конкретного курсу, розділу, теми, уроку або виховного заходу.

3.      Зміст та основні напрями діяльності ШМО

3.1.Проведення проблемного аналізу результатів освітнього процесу.

3.2.Подання пропозицій щодо зміни змісту та структури обов'яз­кових навчальних курсів, їхнього навчально-методичного забезпе­чення, корегування вимог до мінімального обсягу та змісту навчальних курсів.

3.3. Проведення первісної експертизи суттєвих змін, які вносять викладачі до навчальних
програм і які забезпечують засвоєння учнями вимог державних освітніх стандартів.

3.4.Подання пропозицій щодо організації та змісту атестації пе­дагогів.

3.5.Подання пропозицій щодо організації та змісту досліджень, орієнтованих на поліпшення за­своєння учнями навчального ма­теріалу відповідно до державних освітніх стандартів.

3.6.Прийняття рішень про підготовку методичних рекомендацій на допомогу вчителям, організація їхньої розробки та за­своєння.

3.7.Розробка методичних рекомендації для учнів та їх батьків щодо найкращого засвоєння відповідних предметів і курсів, підвищення культури навчальної праці, дотримання режиму праці та відпочинку.

3.8.Організація роботи диференційованих методичних семінарів для різних груп учителів.

3.9.           Діяльність методичної предметної комісії (об'єднання):

•      розробка та експертиза концепції нових навчальних курсів (як обов'язкових, так і додаткових), відповідних навчальних програм, освітніх технологій і методик;

•      інтеграція нових навчальних програм у цілісний навчальний план школи;

•      обговорення, рецензування, опанування різних матеріалів, підготовлених на ШМО;

•      аналіз ходу та результатів інноваційної діяльності;

•      прогнозування необхідного науково-методичного забезпечення навчальної роботи за профілем;

•      проведення проблемного аналізу результатів нововведень, які безпосередньо ініціює ШМО;

•      організація та корекція стратегічних документів школи в межах своєї компетенції;

•      керівництво дослідницькою роботою учнів;

•      подання пропозицій з поліпшення науково-методичної роботи в школі, діяльності науково-методичної ради;

•      організація різних творчих конкурсів, інтелектуальних марафонів;

•      організація роботи зі створення та збагачення банків даних про перспективні нововведення та інноваційні ідеї в межах своєї компетенції та за своїм профілем;

•      встановлення і розвиток творчих зв'язків і контактів з ана­логічними підрозділами інших шкіл, ВНЗ і науково-дослідни­цьких інститутів, дослідниками в інтересах вдосконалення своєї роботи;

•      розробка методичного інструментарію для встановлення ефективності нововведень, що проводяться, результатів досліджень.

3.10. Методична предметна комісія (об'єднання) має право:

•      подавати пропозиції щодо поліпшення навчального проце­су в школі;

•      звертатись за консультаціями з проблем навчання та навчальної діяльності учнів до заступників директора школи з НМР, НВР;

•      ставити питання про заохочення своїх членів за успіхи в роботі, активну участь в інноваційній діяльності;

•      готувати свої пропозиції під час проведення атестації вчителів;

•      ставити питання про публікацію матеріалів про кращий досвід, накопичений у рамках методичного об'єднання;

•      рекомендувати своїм учасникам різні форми підвищення кваліфікації за межами школи.

 

План проведення засідань ШМО вчителів математики, фізики та інформатики
 
Термін проведення Тематика засідань

Засідання №1

Серпень

1.Обговорення плану роботи ШМО на поточний навчальній рік з урахуванням рекомендацій про стан викладання математики.

2.Аналіз навчальних програм, підручників на навчальний рік.

3.Опрацювання інструктивно-методичних матеріалів.

4.Розподіл доручень між членами ШМО, затвердження особистих творчих планів учителів кафедри.

5.Забезпечення послідовності в навчанні. Організація повторення навчального матеріалу.

Засідання №2

Жовтень 

1.Самостійна діяльність учнів у проведенні предметних тижнів, вікторин, ігор – дієвий шлях запровадження компетентністного підходу до навчання учнів .

2.Підсумки проведення олімпіад І туру. Підготовка учнів до участі в олімпіадах ІІ туру.

3. Підготовка учнів до інтелектуальних конкурсів та змагань.

4.Атестація вчителів.

5.Підготовка матеріалів до педагогічної ярмарки.

Засідання №3

Січень 

1.Розвиток умінь у безпосередньому спілкуванні в мережі «Інтернет» - невід’ємна складова інформаційної компетентності.

2.Шляхи вдосконалення роботи вчителів щодо підвищення ефективності в набутті учнями міцних знань, освітніх компетенцій. Аналіз семестрових контрольних робіт, обговорення рекомендацій щодо поліпшення якості освіти.

3.Аналіз роботи предметної секції шкільного наукового товариства. Підсумки участі учнів у ІІ турі олімпіад, у МАН.

4.Про надання вчителями матеріалів до педагогічної ярмарки.

5. Підготовка до предметного тижня.

6.Підготовка учнів 9-х та 11-х класів до ДПА та учнів 11-х класів до ЗНО.

Засідання №4

Березень

1.Компьютерні програми у викладанні математики, економіки і інформатики і аспекти комп’ютерного підходу до навчання учнів.

2.Про організацію повторення та систематизації знань учнів.

3.Про підготовку до державної підсумкової атестації учнів.

4.Обговорення пропозицій щодо планування роботи ШМО на наступний рік.

Засідання №5

Травень

1.Виконаня плану роботи м/о в навчальному році.

2.Звіти вчителів з самоосвіти.

3.Виконання державних програм.

4.Аналіз рівня навчальних досягнень учнів з предмету.